Virtual Reality-film
Indhold
I forløbet introduceres eleverne til vr-teknologi og dens nuværende og fremtidige anvendelse og reflekterer over dens muligheder og begrænsninger. Eleverne producerer derefter en lille 360-graders-film, som kan ses i vr-briller.
Målgruppe og omfang
- Klassetrin: 7.-9. klasse
- Fag: + temaet Innovation og entreprenørskab i kombination med relevante fag.
- Antal elever: Maks. 32
- Lektioner: 4-5 lektioner alt efter størrelsen af klassen
Afvikling af forløbet
MIND FACTORY by ECCO afvikler workshoppen. 360-graders kameraer, 3D-briller og laptops til redigering af film findes på stedet.
Du understøtter generelt eleverne i alle faser og bruger den viden om 360-graders-film og redigering, du selv opnår ved introduktionen af det til eleverne.
Læringsmål 7-9. klasse, Fælles Mål, Dansk | ||
Kompetenceområder | Færdigheds- og vidensmål | Omsatte læringsmål i forløbet |
Fremstilling | Eleven kan forberede større multimodale produktioner | Eleven laver plan for at udvikle en lille 360-graders film efter en bunden opgave |
Fremstilling | Eleven kan fremstille større multimodale produktioner | Eleven optager, redigerer og publicerer en lille 360-graders film efter en bunden opgave |
Kommunikation | Eleven har viden om digitale teknologiers kommunikationsmuligheder | Eleven har indsigt i virtual reality teknologiens muligheder og begrænsninger og påvirkning af sine modtagere, herunder eleven selv |