Pitch! Vær på – på den fede måde
Indhold
I workshoppen træner eleverne at fremlægge et givent emne på kort tid – eller pitche, som det hedder på nutidsdansk. De opbygger deres fremstilling ud fra en enkel præsentationsmodel og får feedback undervejs på deres præsentationsmateriale, sprogbrug og kropssprog.
Målgruppe og omfang
- Klassetrin: 7.-9. klasse
- Fag: Dansk + temaet Innovation og entreprenørskab i kombination med relevante fag.
- Antal elever: Op til 32
- Lektioner: 5-6 afhængig af klassens størrelse
Forberedelser
Eleverne medbringer egne pc’er til udarbejdelse af undestøttende præsentationsmateriale.
Afvikling af forløbet
MIND FACTORY by ECCO afvikler workshoppen. Du understøtter generelt eleverne i alle faser og hjælper undervejs eleverne ved at perspektivere til deres deres erfaringer med præsentation og fremlægning fra jeres dansktimer.
Læringsmål 7-9. klasse, Fælles Mål, Dansk + Innovation og entreprenørskab* | ||
Kompetenceområder | Færdigheds- og vidensmål | Omsatte læringsmål i forløbet |
Forberedelse | Eleven kan forberede større multimodale produktioner | Eleven researcher om det givne emne og kan skitsere en indhold og visuelt oplæg til en præsentation |
Fremstilling | Eleven kan fremstille større multimodale produktioner | Eleven definerer indhold af præsentationen og udvikler 3-4 understøttende visuelle elementer |
Præsentation | Eleven kan layoute tekster, så det fremmer kommunikationen | Eleven vælger visuelle elementer, der tydeligt understøtter og udfolder indholdet i præsentationen |
Krop og drama | Eleven kan bruge kropssprog og stemme tilpasset kommunikationssituationen | Eleven får fokus på betydningen af kropssprog og stemmeføring og får og giver feedback på egen og andres brug af det |
Læringsmål 8.-9. klasse, Innovation og entreprenørskab* | ||
Kompetenceområder | Færdigheds- og vidensmål | Omsatte læringsmål i forløbet |
Handlingskompetence | Præsentere resultater og projekter for en specifik målgruppe |
Eleven fremlægger med egen klasse som målgruppe for emnet |
Personlige resurser | Ansvar i forhold til egne og fælles projekter | Eleverne arbejder i grupper og bidrager alle til forberedelse og fremstilling af præsentation samt til fremlægningen af den |
Personlige resurser | Mod og vilje til at udfordre sig selv og andre | Eleverne udformer en kontrakt i gruppen om, hvad man lover hinanden at bidrage med i dagens arbejde |