Logo

Anne solgte en god idé

4. september 2019

Anne fik en god idé og solgte den

Da Anne Lindberg Jensen fra Teknisk Gymnasium Tønder en dag var med sin far på arbejde, opdagede hun en udfordring i firmaets supportafdeling. Det løste hun ved at opfinde en app, som hun med starthjælp fra BusinessYoung, som MIND FACTORY driver med Tønder Erhvervsråd, både har fået udviklet og solgt. 

Virksomheden Besko, hvor Anne Lindberg Jensens far, Michael Jensen, arbejder til daglig, leverer reservedele og tilbehør til lastbiler, trailere og busser. I firmaets supportafdeling modtages dagligt mange opkald fra lastvognsværksteder landet over, der skal have skiftet en eller flere dele på et køretøj. Anne opdagede under sit besøg, hvor svær kommunikationen via telefonen om køretøjets problemstillinger var og tænkte, at det måtte kunne gøres nemmere. Snart havde hun den første idé til en app til at forbedre kommunikationen med og henvendte sig til iværksættertaskforcen for unge i Tønder BusinessYoung for at snakke om at realisere idéen. 

”I forløbet med Jesper og Anne-Sofie fra BusinessYoung har jeg fået mulighed for feedback på mit idéoplæg, hvorefter de skabte kontakt til det lokale IT-firma PRO-IT. Kontakten resulterede i et samarbejde mellem BESKO, PRO-IT og jeg om udviklingen af appen”, fortæller Anne.

Da app’en var klar til brug, solgte Anne herefter brugsretten til BESKO, som nåede at lancere app’en på årets transportmesse i Herning i marts.

Efter lanceringen hos Besko under transportmessen er Anne kommet i kontakt med flere firmaer i transportbranchen, som er interesserede i app’en. Så historien ser ikke ud til at slutte med handlen hos Besko. App’en er dog ikke Annes eneste iværksætterprojekt. Anne har også sammen med sine søstre Arrild Vildmarksbad, som udlejes til private, der ønsker en lidt anderledes aktivitet til havefesten, så hendes interesser for at lave forretning spænder bredt.

Læs mere om BusinessYoung her